Contacts

E-mail : anita_bremond@yahoo.com

Instagram

Twitter

EN :

Hi, I’m Anita !

I’m a student at ÉSAD Pyrénées in my 4th year of graphic design, “new media” option.

I’m obsessed with internet art, interaction design, 3D experiments, animation.

My artistic practice is influenced by web culture, its sub-genres and vintage aesthetics (Frutiger Aero, Y2K, retrofuturism, Cyberdelic...) landscapes and virtual worlds. I find my inspirations through cultural elements that enriched my childhood like video games, movies, fashion...

Softwares / Skills :

Adobe Creative Suite (Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects) / Blender

HTML / CSS / Javascript

FR :

Salut, je m’appelle Anita !

Je suis étudiante à l’ÉSAD Pyrénées en 4ème année de design graphique option « Nouveaux médias ».

J’ai pour passion l’art d’internet, le design d’intéraction, les experimentations 3D, l’animation.

J’ai une pratique artistique qui est influencée par la culture web, de ses sous-genres et de ses esthétiques vintages (Frutiger Aero, Y2K, retrofuturism, Cyberdelic…) des paysages et des mondes virtuels. Je trouve mes inspirations à travers les éléments culturels qui ont su enrichir mon enfance comme les jeux-vidéos, les films, la mode…

Logiciels / Compétences :

Suite Créative Adobe (Illustrator, InDesign, Photoshop, After Effects) / Blender

HTML / CSS / Javascript

My diploma project — stone-paper-scissors game — 2022

Mon projet de diplôme — Le jeu du pierre-feuille-ciseaux — 2022

For my diploma project, I wanted to revisit the game of “stone-paper-scissors” by creating an interactive installation. The objective of this work is to rethink the game itself by offering a man-machine experience to the user while keeping the playful and entertaining aspect of the latter.

Pour mon projet de diplôme, j’ai souhaité revisiter le jeu du « pierre feuille ciseaux » en créant une installation interactive. Toute cette réalisation a pour objectif de repenser le jeu en lui-même en offrant une expérience Homme — machine à l’utilisateur tout en gardant l’aspect ludique et divertissant de ce dernier.

Objects and graphic elements

Objets et éléments graphiques

Going back to the origins of the game, I wanted to take up the visual and folkloric elements elements of Chinese culture by using irregular outlines comparable to a calligraphic rendering and the application of a calligraphy and the rendering of a bright color palette.

En remontant aux origines du jeu, j’ai souhaité reprendre les éléments visuels et folkloriques de la culture chinoise en utilisant des contours irréguliers comparables à un rendu calligraphique et à l’application d’une palette de couleur vive.

Character Design

Presentation video

Vidéo de présentation

Video presentation made by Julien Drochon for the instagram account of the Soft Machine workshop.

Vidéo de présentation faite par Julien Drochon pour le compte instagram de l’atelier Soft Machine.

© All Rights Reserved by Anita Brémond